کاظمان

کاظمان

کاظمان

کاظمان

خربزه درختی سیستان و بلوچستان

جمعه, ۱۳ مهر ۱۳۹۷، ۰۳:۱۱ ب.ظ

خربزه درختی سیستان و بلوچستان

خربزه درختی ,خربزه درختی پاپایا,خربزه درختی در ایران,خربزه درختی در سیستان,خربزه درختی چیست,خربزه درختی چابهار,خربزه درختی عکس,خربزه درختی قیمت,خربزه درختی یا پاپایا,خربزه درختی سیستان و بلوچستان,پاپایا خربزه درختی در ایران,بذر خربزه درختی پاپایا,خرید بذر خربزه درختی پاپایا

خربزه درختی

توضیحاتی در مورد خربزه درختی

خربزه درختی (Carica) سرده‌ای از خربزه‌درختیان به ارتفاع حداکثر ده متر، بدون انشعاب، با ۴۵ گونه که اغلب در مناطق گرمسیری آمریکا پراکنده هستند؛ برگ‌های گیاهان این سرده نرم و لَپ‌دار به طول ۳۰ تا ۶۰ سانتی‌متر با دمبرگ بلند است که در بالای تنه به‌ صورت خوشه‌ای قرار گرفته‌اند؛ گل‌های آنها تک‌جنسی با ده پرچم در دو حلقه و مادگی آنها دارای یک کلاله بدون پایه پنج‌لَپی است. مدت زمان از کاشتن بذر تا میوه دادن حدود یک سال است و عمر ان حدود 10 سال می باشد ولی عمر اقتصادی ان حدود 3 سال می باشد .

خربزه درختی

پاپایا بومی مناطق استوایی آمریکای جنوبی است، اما امروزه پاپایا در همه جا هم مناطق استوایی و هم نواحی زیر استوایی رشد می کند. این گیاه اغلب به صورت وحشی رشد می کند و در هر باغی در مناطق استوایی حداقل چند درخت پاپایا وجود دارد. پاپایا برای رشد به آب و هوای گرم، مقدار زیادی نور خورشید، مقدار زیادی آب، و به خاک حاصلخیز با زهکشی خوب نیاز دارد. خاک های لومی شنی برای کاشت پاپایا مناسب هستند. PH مناسب برای رشد پاپایا 6/5 تا 7 می باشد. اگر شما بتوانید این شرایط را فراهم کنید می توانید در هر زمان از سال دانه پاپایا را در زمین بکارید، شش تا ده ماه بعد باردهی آغاز خواهد شد. چند مانع برای رشد پاپایا وجود دارد که باید مراقب آن ها باشید. اما اگر از مشکلات احتمالی آگاه باشید دلیلی ندارد که از اولین تلاش خود برای پرورش پاپایا نا امید باشید.

خواص خربزه درختی

یکی از فواید خوردن پاپایا پیش گیری از سرطان است. پاپایا یک منبع غنی از آنتی اکسیدان است که بدن برای جنگ با سلول های عامل سرطان به آن احتیاج دارد. ویتامین E، C و بتاکاروتن آنتی اکسیدان هایی هستند که از همه ی انواع سرطان ها پیشگیری می کنند. بنابراین اضافه کردن یک واحد پاپایا به رژیم روزانه می تواند خطر بروز سرطان را در شما کاهش دهد.

خواص دارویی خربزه درختی

پاپایا منبع فوق العاده ای برای آنزیم های پروتئولیتیک است که در هضم غذا بسیار مهم هستند. مهم ترین این آنزیم ها که در پاپایا یافت می شود پاپایین است که با شکستن پروتئین ها به هضم بهتر غذاها کمک می کند. پاپایین یراب افراد مبتلا به فیبروزسیستیک و کسانی که دچار التهاب لوزالمعده هستند، تجویز می شود تا آن چه بدن آن ها به طور طبیعی نمی تواند تولید کند، برای شان بسازد. خوردن خربزه درختی در اینجا هم یک نکته مثبت است چون دریافت دهانی پاپایین بی نظمی های گوارشی کمتری (مثل نفح و سوء هاضمه مزمن) ایجاد می کند. برای این مورد پاپایین عصاره گیری شده، خشک می شود و به صورت قرص در می آید.

خواص میوه خربزه درختی

خربزه درختی دارای آنزیمی موسوم به آرژینین است که موجب افزایش خون رسانی بهتر در مردان می شود.

پرورش خربزه درختی

پاپایا یا خربزه درختیبه راحتی رشد می کند (در صورتی که شما چگونگی پرورش آن را بدانید) ، رشد سریعی دارد و به سرعت میوه می دهد و در تمام طول سال میوه دارد. میوه پاپایا را می توان هم به صورت سبز و هم به صورت رسیده مصرف کرد. کاشت پاپایا از بذر ساده ترین و موفق ترین راه است و البته ارزان ترین راه نیز می باشد. شما می توانید بذر پاپایا را از فروشگاه های محصولات باغبانی تهیه کنید. با این حال، پاپایا می تواند یک گیاه حساس باشد… پاپایا رشد آسانی دارد اما برای زنده نگه داشتن گیاه و میوه باید به آن توجه داشت.

فواید خربزه درختی

بسیاری از پزشکان طب جایگزین معتقد هستند که یکی از فواید پاپایا پیش گیری از پیری زودرس است. چون باعث می شود بدن به طور مناسب غذا را هضم کند و وقتی غذا به درستی هضم شود بدن مواد مغذی لازم را دریافت می کند و برای زمان طولانی شاداب می ماند.

پاپایا خربزه درختی در ایران

خربزه درختی با نام محلی ˈپاپایا یا پپی یاˈ در منطقه بلوچستان مشهور است و مجموع سطح زیرکشت این محصول نادر گرمسیری در این منطقه کمتر از 30 هکتار است. هر درخت پاپایا که در تمام فصول سال دارای گل و میوه است، سالانه هزار کیلوگرم محصول تولید می کند. پاپایا به علت طعم ملایم و مطبوع که شبیه به مزه طالبی گرمک با عطر مخصوص به خود و همچنین به دلیل سهولت کاشت و زود به میوه نشستن و میوه دهی در سراسر سال مورد توجه است. ساکنان محلی منطقه از این میوه به دلیل خواص درمانی آن، در درمان بیماریهای گوارشی، قلبی، عروقی و سرطان روده استفاده می کنند. پاپایا گیاهی است علفی، همیشه سبز، دو لپه که به صورت یک تنه با چوبی نرم به ارتفاع یک تا 10 متر رشد می کند. این گیاه چند ساله ممکن است تا 20 سال عمر کند اما عمر مفید و اقتصادی آن بیشتر از سه سال نیست. معمولاً 12 ماه پس از کاشت بذر، نخستین محصول پاپایا به دست می آید. هر گل حدود 145 تا 165 روز بعد از گرده افشانی به میوه کامل و رسیده تبدیل می شود. در زمان رسیدن رنگ میوه ها از سبز به زرد و گاهی نارنجی تغییر می یابد. از آنجائیکه میوه پاپایا فرازگرا است می توان آن را در مرحله بلوغ کامل برداشت و در انبار نگهداری کرد و یا به نقاط دوردست فرستاد. میوه رسیده پاپایا دارای پوستی نازک است و نگهداری و حمل و نقل آن نیاز به دقت فراوان دارد. استان سیستان و بلوچستان دارای شرایط مساعد آب و هوایی برای تولید انواع محصولات به ویژه محصولات گرمسیری و نیمه گرمسیری از جمله انبه، چیکو، گوواوا یا زیتون محلی، خربزه درختی ( پاپایا ) و موز است.

خربزه درختی چابهار

پوست میوه پاپایا قبل از رسیدن سبز است و بعد زرد و نارنجی می‌شود. میوه رسیده گوشتی است و گوشت آن شبیه طالبی و به رنگ‌های متنوع زرد، نارنجی کمرنگ و حتی صورتی دیده می‌شود و مزه‌ای شیرین دارد. وسط میوه حفره‌ای وجود دارد که پر از دانه‌هایی به رنگ بنفش پررنگ و چسبیده به گوشت میوه است. این دانه‌ها مانند فلفل سیاه مزه تندی دارند. در بعضی کشورها این دانه‌ها را به همراه فلفل سیاه می‌کوبند و در غذا از آنها استفاده می‌کنند. برای تمامی مناطق گرمسیری و استوایی مانند قشم،‌ کیش ، بوشهر، خوزستان، تمامی شهرهایی که حوالی خلیج فارس و در یـای عمان قرار گرفته اند و … کاشت بذر خربزه درختی پیشنهاد می شود.

خربزه درختی در سیستان

در ایران نیز اخیراً این گیاه مورد توجه قرار گرفته است و هم اکنون ۳۰ هکتار زیر کشت پاپایا است که همگی در استان سیستان و بلوچستان قرار دارند .

خربزه درختی چیست

پاپایا یا پاپایه (نام علمی: Carica papaya)؛ میوه‌ای است با درخت بومی مناطق حاره‌ای قاره آمریکا که اکنون در بسیاری مناطق حاره‌ای از جمله هند، آفریقای جنوبی، سری لانکا و فیلیپین کشت می‌شود. درختی است کوچک دارای یک ساقه به ارتفاع ۴ تا ۱۰ متر و برگهایی بزرگ به ابعاد ۵۰ تا ۷۰ سانتی است. اندازه میوه آن۱۵ تا۴۵ سانت در طول و قطر آن۱۰ الی ۳۰ سانت بوده و رنگ آن موقعی که رسیده باشد زرد کهربایی تا کمی نارنجی است. گروه: طالبی‌ها مکان: نواحی گرمسیری انواع: پاپایه زرد، پاپایه سبز، پاپایه سرخ

خربزه درختی پاپایا

دریافت 150 سی سی آب پاپایا، آب خیار و آب لوبیای سبز در یک دوره ی متناوب 12 ساعته می تواند برای کلون مفید واقع شود. این ترکیب مثل یک شوینده قوی عمل می کند. پاپایا سرشار از فیبر است. فیبر در بدن حرکت می کند و خود را به سلول های عامل سرطان کولون وصل می کند. فیبر موجود در پاپایا، توکسین موجود در کلون را بیرون می راند. پس یکی از فواید خربزه درختی پیش گیری از سرطان کلون مخصوصا از طریق ترکیبات فیبری و آنتی اکسیدانی است.

خربزه درختی در ایر ان

آنتی اکسیدان های موجود در خربزه ی درختی مانع از اکسیداسیون کلسترول می شود. وقتی کلسترول اکسید می شود پلاک هایی در دیواره رگ های خونی تشکیل می شود که حمله یا سکته قلبی را سبب می شود. هم چنین، فیبر به عنوان عامل کاهش دهنده کلسترول شناخته شده است. فیبر موجود در خربزه درختی؛ ماده ای موسوم به هموسیستئین را به نوعی اسید آمینه ی بی ضرر برای بدن تبدیل می کند که بدن قادر به فرآوری آن است. اما بدون شکستن، هموسیستئین نهایتاً می تواند به دیواره رگ های خونی آسیب بزند و باعث حمله یا سکته قلبی می شود.

خربزه درختی

پاپایین و کیمو پاپایین ، آنزیم های هضم کننده ی پروتئین یافت شده در خربزه درختی در کم کردن التهاب و بهبود سوختگی ها موثر هستند. پاپایین پروتئین غیرفعال در پوست را تجزیه می کند و بافت های مرده را از سوختگی بر می دارد و از این طریق با کمک به درمان صدمات پوستی، از طرق زیر به بدن کمک می کند: پسوریازیس را درمان می کند، زگیل را از بین می برد، عفونت های قارچی روی پوست را از بین می برد و التهاب ناشی از سرماخوردگی را کم می کند. به علاوه ویتامین هایC و E و بتاکاروتن در درمان التهابات مفید هستند و بنابراین برای درمان آسم، استئوآرتریت و آرتریت روماتوئید و بسیاری از بیماری های التهابی دیگر به کار می روند.

بیشتر بخوانید : خربزه و عسل ♥ هندوانه در بارداری ♥ طالبی در بارداری

خواص ماهی سالمون برای کودکان

درمان دور بینی چشم با طب سنتی

درد شدید پشت سر و گردن

خواص نوشابه برای مو

درمان سرطان چشم در کودکان

خواص ماهی سالمون نروژی

درمان گیاهی دوربینی چشم

درد پشت سر سمت راست پایین

خواص نوشابه کامبوجا

تشخیص سرطان چشم در کودکان

ماهی سالمون در ایران وجود دارد

علت دور بینی چیست

درد پشت سر از چیست

التهاب لوزالمعده درمان گیاهی

لوبیا سیاه و خواص آن

ماهی سالمون در ایران است

جوش دور بینی نشانه چیست

درد پشت سر سمت چپ

درمان التهاب پانکراس در طب سنتی

قیمت لوبیا سیاه در ایران

  • اراک صنعتی

نظرات (۱)

دهنم آب افتاد کاش میشد تو تبریزم تهیه اش کرد 
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی